TEMPAHAN SETERUSNYA

Tempahan seterusnya yang akan dibuat :-


1. Adik Yusra Fahimah -drawing block casing

Projek peribadi :

1. Beg Telekung
2. Bekas alat tulis
3. Selimut Husni

Tuesday 28 February 2012

Bagaimana bermulanya................

Alhamdulillah...beberapa tempahan telah dapat disiapkan...terima kasih kepada rakan-rakan yang memberi sokongan....

       Bagaimana bermulanya saya menjahit? Secara jujurnya saya tidak pernah mengikuti mana2 kelas jahitan secara formal...Semuanya bermula secara suka2...Saya sendiri tak ingat bila saya tahu menjahit...Yang saya pasti dan ingat, saya sering berada di depan mesin jahit ibu ketika hayatnya masih ada...melihat dan memerhati....diberi JARUM dan BENANG untuk menjahit baju "baby doll" dari perca2 kain...mungkin disitu bermulanya....
       Ibu bukan seorang tukang jahit...Tetapi arwah ibu dilihat selalu menjahit...Kami berenam beradik semuanya memakai pakaian jahitan ibu.....Dari baju sehinggalah dekorasi rumah pun ada sentuhan jahitan tangan ibu....kreatif dan segar...Dialah sumber inspirasi saya...Jarum benang ini sekadar hobi menyambung warisan ibu....Setiap kali saya menjahit tempahan, jika ianya mendapat pahala, kusedekahkan semuanya buat ibu...Insan yang saya hanya sempat bersamanya selama  13 tahun...Terima Kasih Allah, terima kasih ibu atas ilham ini.....

No comments:

Post a Comment